14 december

14 december 2016 - Yau Ma Tei, Hongkong

En dan is de laatste dag aangebroken...

We ontbijten in het hotel (fried noodles, steamed buns, soort van minicupcakes gevuld met vis en roerei:-)) en gaan op pad. Het is n beetje heiig en bewolkt maar nog steeds prima temperatuur. We nemen de metro naar Central en gaan vervolgens met een boot naar Lantau Island.

Daar aangekomen drinken we op het miniterras van café Paradiso in het zonnetje koffie. Voor we verder gaan wil ik eerst nog even naar de wc. Op mijn vraag waar deze zich bevindt, krijg ik een sleutel en wijst de café eigenaar me waar ik moet zijn: 50 meter verderop in de straat. Ik kom bij een groezelig hokje uit dat vol staat met rotzooi o.a. een mega ontstopper en allerlei soorten gereedschap. HongKong blijft me verbazen...

We lopen nog wat langs het water en stuiten op een overdekte Cooked food Market: piepkleine eetgelegenheden waarvan er 1 een open keuken heeft. Sander en ik kijken met bewondering naar de kok die superhandig allerlei gerechten klaarmaakt in een heel grote wok boven gat met een diameter van wel 40 cm waar een vuur in brandde dat meer weghad van een lasapparaat dan gewoon een open vuurtje..voor ons echter nog te vroeg om te lunchen dus we lopen verder.

We pakken de bus. Een mooi ritje door de bergen brengt ons op onze bestemming Ngong Ping; de plek in de bergen waar een 32 m hoge bronzen buddha staat. Die willen we natuurlijk wel zien. Als we de bus uitstappen komen we in een souvenirdorp terecht, waar ook rekening is gehouden met mensen die het Chinese eten niet lekker vinden: er is een Subway en een vestiging van de  Pizzahut:-). Gelukkig ook leuke Chinese eettentjes.

We eten wat en gaan dan naar de buddha. We moeten wel eerst nog zo'n 250 treden beklimmen voor we aan de voet van het beeld staan. Ik ben onder de indruk van de afmeting en hoe gaaf het beeld er uitziet. we maken wat foto's en gaan weer naar beneden. Daar pakken we de kabelbaan naar Tung Chung. Jammer genoeg is het steeds heiiger geworden, dus we zien niet zoveel van de omgeving. Oorspronkelijke plan is om ook nog naar n oud vissersdorp te gaan maar dat wordt te laat dus dat moeten we helaas laten schieten.

Half zes zijn we terug in het hotel. Ik heb nog even mijn reisverslag bijgewerkt. Gaan nu even wat eten, dan de koffers pakken en naar het vliegveld. Om 00.25 vertrekken we uit HongKong, morgenochtend om 06.20 landen we weer op Schiphol.....

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ingrid:
    14 december 2016
    Jullie zijn al weer bijna thuis nu ik dit schrijf, maar ik hoop dat de reis heel voorspoedig verlopen is!!