12 december

12 december 2016 - Tsim Sha Tsui, Hongkong

Vanochtend om 3.45 u ging de wekker. Met dikke slaapogen stapten we n uurtje later in het busje dat ons naar het vliegveld bracht. Eerst vliegen we van Christchurch naar Auckland. Daar is de overstaptijd naar de vlucht naar HongKong wat krap bemeten dus moeten we na alle tijd die de securitychecks in beslag nemen nog rennen om op tijd bij de gate te zijn. En ja hoor wie gaat er dan onderuit: ik!  Hardlopend met twee koffers andere passagiers inhalen op de loopband is geen goed idee. Pijnlijke hand en pijnlijke knie.  Om vervolgens te ontdekken dat het boarden vertraagd is..

Wonderlijk hoe ik ook deze vlucht totaal niet bang ben:-).

in HongKong hebben we een uitdaging. Geen van de twee automaten accepteert onze bankpas of creditcard en we hebben nog geen cash. Wat nu? Ik baal: ik ben gaar en wil naar ons hotel. Toch nog n keer proberen, en warempel na drie pogingen kan ik toch geld pinnen:-).

We besluiten om met trein en bus naar het hotel te gaan. Verbinding is prima en iedereen is behulpzaam. Eindelijk, om half zeven lokale tijd ( voor ons dan 5 uur later) hebben we onze kamersleutel. Een piepkleine kamer op de 21e verdieping van het Best Western. Biedt een mooi uitzicht over de stad.

We gaan er nog even op uit om iets te eten en komen in een restaurantje terecht waar we de enige buitenlanders lijken. Het eten is lekker (maar heet) en ik moet nog wel weer wennen aan het eten met stokjes. De halve kip die we bestellen, is letterlijk een halve kip: de poten en de kop zitten ook in de pan..

ik red het om tot nu wakker te blijven (22 u), maar ga nu echt slapen.

Morgen de stad verkennen:-).

1. Tom:
    12 december 2016
    Oh ja... De HK Chinezen zijn net zo behulpzaam als de kiwi's... En ze spreken beter Engels dan de chinese engineer hier in de brouwerij

Have fun
    Grtom
  2. Carla:
    12 december 2016
    Mooi. Geniet nog van deze dagen in Hong Kong.
  3. Ingrid:
    12 december 2016
    Wel even wennen, zo'n uitzicht. Geen bomen, schapen, watervallen, dolfijnen meer te bekennen. Leuk om weer even in zo'n ander werelddeel te zitten , of niet?