22 november

22 november 2016 - Tongariro Forest Park, Nieuw-Zeeland

Hoe kan je je dag relaxter beginnen dan met een half uurtje in een dompelbad van 39 graden liggen, met een prachtig uitzicht? Je zou er aan kunnen wennen.

Daarna lekker in het zonnetje ontbeten en de vogels gevoerd.

En....weer verder. Eerst een bezoek gebracht aan Wai-o-tapu, een park met vulkanische warmwaterbronnen in uiteenlopende kleuren, veroorzaakt door chemische reacties van onder andere antimoon, arsenicum, goud, kwik, zwavel en zilver. Maar ook door ijzeroxideverbindingen of jodium. Maar in alle gevallen speelt zwavel een belangrijke rol. Schitterend om te zien. Daaraan voorafgaand hebben we de Lady Knox Geyser zien spuiten. Mooi gezicht.

Tweede helft van de middag een bezoek gebracht aan de Huka waterval ten noorden van Taupo. Spectaculair: we besloten om niet te gaan wandelen maar om met een jetboat (16 personen) er naartoe te gaan. Lachen! Met een snelheid tot 90 km per uur, afgewisseld met 'spins' van 360 graden over het water tot pal onder de waterval. Weer eens wat anders, zeg maar.

Nu aanbeland op een camping in het Tongariro National Park. Morgen kijken of we de vulkaan op kunnen...

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Carla:
    22 november 2016
    Mooie foto's. Leuk om je verslagen te lezen.
  2. Ingrid:
    22 november 2016
    veel plezier met de Tongariro crossing!!