23 november

23 november 2016 - Tongariro Forest Park, Nieuw-Zeeland

Vanochtend alles weer transportvast gezet (zou niet de eerste keer deze vakantie zijn dat er onderweg dingen omvallen of uit kastjes vallen) en naar Whakapapa gereden.

Dit is zo' n beetje het uitgangspunt voor alle (wandel)tochten naar de vulkanen. Eerst een camping gezocht met wasmachines omdat er zo langzamerhand ook n keer gewassen moet worden.

Op de doc Whakapapa holiday park was nog n mooi plekje vrij, dus voor de komende nacht zijn we weer onderdak.

Omdat het ondertussen toch al te laat was voor een grote wandeling besloten we een eind naar boven te rijden en met de stoeltjeslift (normaalgesproken pas vanaf half december open) naar 2200 meter te gaan op de hoogste vulkaan: Mt Ruapehu.

Hier bevindt zich ook het skigebied. Ziet er zonder sneeuw bizar troosteloos uit: pensions en hotels hier en daar tussen de bruin/zwarte kleuren van de bodem. En een heeeel smalle skihelling (zwart + volgens mij).

Vanaf dit hoge punt ook weer adembenemende uitzichten om ons heen; je kunt foto's blijven nemen...

Terug met de lift naar 2000 meter: daar nog een korte wandeling gemaakt naar Meads Walls waar verschillende scenes van Lord of the Rings zijn opgenomen.

Verder niets bijzonders gedaan vandaag, ook wel even lekker.