24 november

24 november 2016 - Tongariro National Park, Nieuw-Zeeland

We hadden besloten om niet de beroemde Tongariro crossing te doen omdat dat wel een erg lange tocht zou worden: 19 km over een niet echt makkelijk pad. In plaats daarvan kozen we voor de Tama lakes tramping track. Een tocht naar twee oudere kraters van de Tongariro via een mooie waterval. Makkelijker te doen dachten we....

Een mooie wandel/klautertocht was het zeker, maar of het nu zoveel makkelijker was: grote delen waren makkelijk te lopen. Er zaten echter ook gemeen stijgende paden bij met als bonus een half uur durende klauterpartij (geen pad, alleen grote en kleinere stenen en akelig steil) vanaf het onderste kratermeer naar het hoger gelegen kratermeer (van 1220 m naar 1440 m). Met name bij dat laatste stuk wilde ik afhaken omdat ik het doodeng vond. Als je namelijk op die manier omhoog klautert, moet je ook weer terug. Ik zag het lijk al drijven...

Toch doorgegaan en de top gehaald dankzij Sander's peptalk. Die zelf eigenlijk niet eens  van lopen houdt, maar toch meeging. Als dat geen liefde is;-).

Toen we terug waren op de camping bleken we bijna 19 km afgelegd te hebben. Typisch geval van 'een beetje moe maar voldaan'. Dus nu met de voeten omhoog, koffie erbij mijn reisverslag  bijwerken.

Morgen steken we over naar het Zuidereiland. Hebben de afgelopen dagen alweer de nodige tips van mensen die er geweest zijn de afgelopen maanden. Ben benieuwd..