26 november

26 november 2016 - Motueka, Nieuw-Zeeland

Afgelopen nacht dus in Picton overnacht. Waar we het twijfelachtige genoegen hadden  om te ervaren hoe een aardbeving voelt....gelukkig slechts licht maar wel duidelijk voelbaar. Sander vond het bijzonder interessant, maar ik was blij dat we vanochtend naar het westen gingen:-).

Doel voor vandaag was Motueka, een plaatsje aan de rand van het Abel Tasmanpark. De weersvoorspelling voor morgen is helaas niet gunstig, dus onze excursie (zeekajakken) in dit park verplaatsen we naar maandag.

Onderweg hierheen een koffiestop gedaan bij de brug over de Pelorus rivier. Mooi uitzicht bij een beroemde brug. Ondanks een bord van 1m2 met daarop de waarschuwing dit niet te doen, springen er regelmatig mensen vanaf om in de rivier te zwemmen. We reden er eerst voorbij omdat het er veel minder opvallend uitzag dan in mijn NZ-boek. Ook hier maken ze blijkbaar bezienswaardigheden soms groter dan ze zijn;-).

Eind van de middag nog n mooie strandwandeling gemaakt.

Hopen dat t morgen niet de hele dag regent, gaan we alvast een stukje van het park verkennen.