1 december

1 december 2016 - Franz Josef Glacier, Nieuw-Zeeland

Afgelopen nacht hadden we het voor het eerst echt koud. Halverwege de nacht opgestaan om joggingbroek en skisokken aan te trekken:-).

De camping was dit keer slecht gekozen: soort van gravel parkeerplaats waar we niet anders dan scheef konden staan. Heel kleine portacabin hokjes die voor douche/toilet moesten doorgaan. Alleen geschikt voor de Houdini's onder ons;-).

Vanochtend dus maar vertrokken. Niet gelijk naar een andere camping: eerst de hele middag nog het water op geweest met kayaks. Erg leuk, met een gids die ook nog eens van alles vertelde van de omgeving. Wel droog gelukkig, maar verre van warm...

Zelf geen foto's gemaakt: die zijn gemaakt door de gids. Zet ik later nog wel online.

Voor nu 2 foto's van grappige campers die hier rondrijden waarvan ik eerst dacht dat mensen zelf een bus hadden opgeknapt en voorzien van graffiti. Niet dus: is gewoon een reisorganisatie. Al hun campers zien er zo uit:-).

1. Ingrid:
    1 december 2016
    Misschien toch maar iets aanschaffen van de prachtige Nieuw Zeelandse wol? Hoe zijn de plannen? Nog helemaal naar het zuiden van het Zuidereiland of toch weer naar het noorden/ naar het mooiere weer?
  2. Erik Roseboom:
    1 december 2016
    Als je tijd over hebt is de oostkust van noorder eiland ook mooi. Zelf niet geweest.
    Waar lever je de camper weer in?
    Westkant Noord eiland is ook een echte vulkaan (mount Taranaki) en in Waitomo grot kanoen met miljoenen glimwormpjes .
  3. Rudy Heymen:
    1 december 2016
    Als het te koud is komen jullie maar weer naar terug. :-)
    Auckland: Saturday High: 21° Sunday High: 22°