30 november

30 november 2016 - Franz Josef Glacier, Nieuw-Zeeland

Vandaag liep enigszins anders dan gepland. Het plan was om een helicopter-hike te gaan doen. Lukte echter niet omdat de limiet van de creditcard niet meer toereikend was (en nieuwe limiet begint pas weer op 1 december). Plan B, gewoon cash betalen, ging ook niet door: de pinautomaat was buiten werking vanochtend (nu trouwens nog steeds). De dichtstbijzijnde andere automaat is 3,5 uur rijden hier vandaan. Jammer, want vandaag was het nog helder weer, de komende dagen bewolkt en/of regen voorspeld. Uiteindelijk zijn we toen maar gewoon gaan lopen. Overigens twee mooie wandelingen. Een naar de voet van de Franz Josef gletsjer en een (op half uurtje rijden daar vandaan) naar de voet van de Fox gletsjer. Beide wandelingen hadden op het eindpunt mooi uitzicht op de gletsjer. Van die momenten dat je je als mens echt heel klein voelt:-).

Morgen geen wandeling op het programma. We gaan nog n keer kajakken, dit keer op het Mapaurika lake. Moet (ook weer:-)) heel mooi zijn. Ben benieuwd..