7 december

8 december 2016 - Oamaru, Nieuw-Zeeland

Tijd vliegt, we moeten echt keuzes maken mbt wat we nog willen zien. We besluiten om niet in Dunedin te blijven maar naar Oamaru te rijden voor de pinguïns.

Met regen vertrekken we uit Dunedin . Onderweg maken we een koffiestop bij de Moeraki boulders. Een plek aan het strand waar grote bollen liggen, -tig jaar geleden gevormd op een manier die te vergelijken is met het ontstaan van parels. Een deel van de bollen is nog compleet intact maar een aantal begint uit elkaar te vallen. Bizar!

In de middag arriveren we in Oamaru en vinden n camping op loopafstand (volgens de vvv) van beide pinguin kolonies.

De camper heeft weer eens ruzie met de linkerkant van de weg: bij het parkeren horen we een harde tik. Lijkt de band te zijn die van de stoeprand springt. Correctie levert nog n harde tik op en op hetzelfde moment komt er een verkeersbord omlaag: hangt nu ondersteboven aan de paal. Gelukkig alleen n kras op het slaapgedeelte boven de bestuurderscabine:-)). We melden het netjes: geen probleem..

Na het eten gaan we naar de geeloogpinguins kijken die aan land komen begin vd avond. Loopafstand betekent in dit geval 25 min steil omhoog lopen... Bij de lookout aangekomen is het wachten..  En ja hoor: na n half uurtje verschijnt er n bewegende speldenknop. Sander ziet m als eerste. Met de verrekijker zien we de pinguïn (ca halve centimeter). Tijdje later verschijnt de tweede. En dat was het dan:-)).

Terug naar de camping in de regen: warme koffie en vroeg naar bed. We hebben besloten om toch ook nog Mt Cook te gaan bezoeken. Wordt aardig eindje rijden maar stond ook nog op de wensenlijst.

1. Ingrid:
    8 december 2016
    Ik kijk uit naar jullie mail.... en vandaag ontving ik er twee!! leuk!!
  2. Angelique:
    8 december 2016
    Wat leuk om te zien en lezen!! Geniet nog even van al het moois!!