Nieuw Zeeland november 2016

16 november 2016 - Papakura, Nieuw-Zeeland

Woensdag 16 november

Na een lange reis en een dag met veel indrukken, een eerste verslag uit Nieuw Zeeland.

Afgelopen maandag om 17 u zijn we op het vliegtuig gestapt en met een overstap van 4 uur in Shanghai direct doorgevlogen naar Auckland. Een hele ervaring. Ik ben niet zo van het stilzitten. Dankzij het film/muziekaanbod aan boord in combinatie met de super noise cancelling oordopjes (met dank aan Karin) was dat echter goed te doen.

Door het passeren van de verschillende tijdzones was ik op een bepaald moment wel de weg kwijt: het werd licht terwijl het donker moest zijn of andersom en er werd op de gekste tijden ontbijt of juist diner geserveerd.

Redelijk gaar kwamen we vanochtend lokale tijd 6.50 u aan in Auckland. We werden opgehaald door mijn neef Rudy, waar we de eerste twee nachten mogen logeren.

Na een paar uurtjes slaap een eerste korte toer gemaakt rondom Auckland. Een mooie, open groene en heuvelachtige omgeving, afgewisseld met stranden.

Wat gelijk opvalt is de rust, de bomen en de vogels: totaal anders dan thuis..

Morgen nog een dagje acclimatiseren en de omgeving aan de andere kant van Auckland bekijken.

Vrijdag gaan we dan de camper ophalen en gaan we aan onze tocht door Zeeland beginnen

1. Jeroen:
    16 november 2016
    Ah Super!! Fijn te horen dat jullie goed zijn aangekomen. Geniet ervan.
  2. Tineke:
    16 november 2016
    Fijn dat jullie er zijn! Geniet ervan!
  3. Tom:
    16 november 2016
    zelfs nog een stukje dat wij na 2 keer niet gezien hebben :)

Veel plezier! en alternatieve route nu Hanmer en Kaikoura dicht zijn: Arthurs Pass en Castle Hill

grt tom
  4. Marie-Jose van Iersel:
    17 november 2016
    Super!! Fijn dat de reis goed verlopen is. Wat mooi zeg, al meteen prachtige watervallen, en mooie natuur! Sander aan het koken! Jullie voelen je helemaal thuis, prachtig!
    Geniet ervan! en ben heel benieuwd naar de volgende verslagen en foto's!!!
  5. Ria:
    17 november 2016
    Fijn om te lezen dat jullie een goede reis hadden. Veel plezier met alle mooie dingen die jullie gaan bekijken!