17 november

18 november 2016 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Weer vroeg wakker vandaag, nog enigszins last van jetlag. Maar zo konden we ook mooi vroeg op pad om nog wat andere dingen te bekijken in en rondom Auckland. Als eerste gingen we naar Waitakere Ranges Regional Park, een groot natuurgebied met watervallen, rivieren en witte stranden. Daar hebben we een korte wandeling gemaakt met steeds schitterend uitzicht op de zee en de stranden.

Daarna doorgereden naar een ander deel van het park: Piha beach bekend om zijn zwarte strand. Hier ook niet te lang gebleven want Auckland zelf stond ook nog op het programma.

Daar zijn we gaan kijken bij Fishers Wharf (grote vishal) in het centrum van Auckland. Daarna hebben we een wandeling gemaakt langs de haven. Een gezellig stukje Auckland met overal restaurantjes met zicht op de kapitale motorjachten, maar ook grote (wedstrijd)zeiljachten die daar liggen. Er lag ook nog een schitterend zeiljacht van de Nederlandse werf Royal Huisman uit Vollenhove.

's Avonds heeft Rudy lekkere curry voor ons gemaakt.

Nog steeds niet over de jetlag heen: om 20 u viel ik letterlijk tijdens een gesprek in slaap

1. Henri:
    18 november 2016
    Dat ziet er allemaal mooi uit. Ik zie mooie vergezichten, bergen, strand en zee cq meertjes, waar doet mij dat aan denken.
    Geniet er van.

Pas. Zit er een rookpas in de camper?