4 december

4 december 2016 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

De voorspelling voor vandaag was goed dus we besloten een track te gaan lopen. Tegen het eind van de ochtend stapten we in de auto en reden de Milford road op. Deze weg gaat helemaal naar Milford sound: bijzonder mooie route met overal weer lookouts waarbij je uitkijkt over meren en bergen. We volgen de weg een uur en stoppen dan bij het punt waar een aantal tracks begint.

Wij gaan de Key Summit lopen; een wandeling van ca 3 uur. We eten even snel wat op de parkeerplaats en gaan dan van start. Het eerste deel van het pad stijgt licht; we lopen door een bos met bomen waar een soort hangend mos aan groeit, erg mooi om te zien. Geeft een bijzondere sfeer. We horen veel (vreemde) vogels maar verder alleen stilte met af en toe het geluid van watervalletjes. Onderweg naar boven zien we nog 2  Kea's (papegaaien). Gek om dieren die je uitsluitend uit de dierentuin kent, zo over je hoofd te zien vliegen.

Ondertussen wordt het pad steeds steiler en lastiger te lopen: veel keien. Maar goed dat het uitzicht op de Hollyford valley en de omringende bergen weer spectaculair is:-).

Na zo' n anderhalf uur klimmen zijn we op het hoogste punt en hebben 360 graden schitterend uitzicht. We houden er even pauze: alleszins de moeite waard.

Dan beginnen we aan de afdaling die aanzienlijk sneller gaat:-). Tweeeneenhalf uur na de start staan we weer bij de camper.  In het zonnetje doen we een kop soep en rijden dan terug naar Te Anau. Vandaag weer een bijzonder mooi stukje Nieuw Zeeland gezien

1. Ingrid:
    4 december 2016
    Ja, weer prachtige plaatjes !!